Startali smo oko 7 ujutro sa planom da se spustimo do Kappel otocja pored Rockhampton-a, nekih 90 NM na jugoistok. Vjetar je slabiji nego juce i more mirnije. Do sada smo iskusili da se vjetar i more obicno povecaju popodne tako da to uzimamo u obzir za slijedecu destinaciju. Ovaj put, izmedju nas i odredista nema nista osim mora. 90 NM (170 km) je dug put na vodi, motoramo brzinom od nekih 5.5 – 6.5 cvorova, zavisno od struja.
More je relativno mirno sa talasima od oko 1 m. Tu i tamo naleti veci talas, pramac uroni u more, sto nas na trenutke usporava. Odlucili smo da kuhamo rucak ali smo za to trebali staviti na sporet drzace za serpe da ne bude rucka po kabini.
Sreli smo neuobicajeno malo ptica, ne racunajuci prvu etapu od Townsville-a kad su ptice pred kisu pokusavale da slete na brod pa smo na kraju imali 10-tak ptica u pomocnom camcu, isto toliko na solarnim panelima i par komada cak pored nas u kokpitu. U mraku smo morali paziti da ne bi sjeli na koju pticu.
Popodne, suprotno nasim predvidjanjima, vjetar i more su ostali nepromjenjeni sto nam je omogucilo da furamo cijeli dan preko 6 cvorova. To smo iskoristili, promijenili plan i odlucili smo da se ne zaustavljamo na Keppel Islands nego nastavimo ploviti cijelu noc i dobar dio slijedeceg dana. Prosli smo Keppel Islans nekih 15 milja istocno
Poslije podne smo ugledali kita (humpback whale) par stotina metara pored nas. Kit je ocigledno takodjer ugledao nas tako da mu je svaki sljedeci izron bio puno blize brodu s desna. Onda je prosao skroz blizu izpred nase prove. Mozda i ispod broda. Nestao je za par minuta tako da smo poceli razmisljati kako bismo se mogli i sudariti. Onda se pojavio jos par puta s lijeva i svaki put sve dalje. Ocigledno imao je preca posla ili nije druzeljubiv te je nastavio je svojim putem.
Cvjetanje Korala |
Cvjetanje Korala 2 |
Zalazak Sunca kod |
Plovili smo cijelu noc. Smjene dezurstva je svaka 4 sata, Stefa je bio dezurni of 20:00 do 24:00 o od 04:00 – 08:00 a Jasenko od 00:00 do 04:00. Nocna navigacija je nesto posebno. Pozicija broda, pomorska karta, programirane navigacijske tacke i kurs, radar signali, signali AIS (automatski identifikacioni system kiji daje poziciju drugih brodova oko nas), brzina broda, brzina i smjer vjetra, dubina mora itd. su svi prokazani na mapama na kompjuterskom ekranu koji je ispred kormila. Radar i AIS alarmi su ukljuceni i piste (da ti oci ispadnu) cim nesto udje u obiljezeni sector.
Brod upravlja automatski pilot prema zadanom kursu. Nas zadatak je pracenje instrumenata, osmatranja okoline svakih petnestak minuta i reagovanja na alarme.
Za vrijeme nocne dezure stavljamo signurnosne pojaseve i vezemo se za brod. Takodjer, u toku noci nema izlaska iz kokpita na prednji dio broda ako nismo obojica prisutni. Skoro svi navigacijki alarmi su radili vise puta u toku noci kad jer smo susreli vise brodova. U dva navrata smo morali mijenjati kurs kako bi ostali na bezbjednoj udaljenosti od tamnih sjenki ogromnih plovila.
Oko 3 ujutro smo presli juznu suncevu obratranicu na nekih 15 milja istocno od Cape Capricorn.
Izmedju dvije dezure se malo odspava sto nije lako sa pokretima broda i sumovima svih vrsta (ukljucijuci navigacione alarme).
U jutro smo zadovoljno konstatovali da smo presli vise gogo sto smo ocekivali i odlucili da potrazimo neko sidriste umjosto da nastavimo do Bundeberg-a. Promijenili smo kurs prema Gladstone-u, koji je vaca Australijska luka. Pred lukom smo na radaru vidjeli usidrene desetine velikih brodova. Osim toga, prilaz Gladstone marini je dug i komplikovan, tako da smo odlucili da se usidrimo u Pancake Creek malo juzno od Gladstone-a.
No comments:
Post a Comment